Tájékoztatjuk Ügyfeleinket, hogy a Bank 2018. 05. 28-án 14 óra 08 perckor észlelte, hogy az ügyfelek fizetési megbízásait tartalmazó elektronikus állományokat a megbízások teljesítésébe bevont szolgáltató (Equens) rendszere nem tudta fogadni. A Bank a szolgáltató bevonásával haladéktalanul megkezdte a hiba okának a kivizsgálását és elhárítását, valamint a pénzforgalomban jelentkezett üzemzavart az előírásoknak megfelelően a pénzforgalom felett felügyeletet gyakorló MNB-nek bejelentette.

 

A szolgáltató rendszere 2018. 05. 28-án 20 óra 46 perckor ismét zavartalanul működött. A fizetési megbízások teljesítése 2018.05.29. 4:10 órakor elkezdődött. Az informatikai incidens következtében az ügyfeleink által 2018.05.28.-án 13 óra 10 perctől az IG2 zárásig időszakban indított, valamint a GIRO Zrt-től fogadott fizetési megbízásokat (átutalások) az átutalás címzettjének ( kedvezményezettnek) a számlavezető bankja, a Takarékbank ügyfelei, valamint takarékbanki integráció ügyfelei 2018.05.29-én kapták meg. Ez alól kivétel a Takarékbank számlavezető rendszerében kezelt ügyfelek GIRO-ba indított megbízásai, valamint az ennek az ügyfélkörnek a GIRO-ból érkező visszautasítások. Ezek az IG2 megbízások rendben elszámolásra kerültek tárgynapon.