Fontos! Internetes bankkártyás fizetés változása

Fontos! Internetes bankkártyás fizetés változása - www.mtb.hu

Vásároljon még biztonságosabban online!

 

Az EU bizottsági rendeletének1 megfelelve 2021. január 1-jétől Bankunknál is bevezetésre került az internetes bankkártyás2 vásárlások többségénél az ún. erős ügyfél-hitelesítés.

 

A hitelesítéshez két dologra lesz szüksége:

 

  • Egy díjmentes SMS-ben megkapott egyszer használatos kódra és
  • az állandó 4 számjegyből álló jelszava (internetes PIN - iPIN) megadására.

 

Részletes tájékoztatás a Takarékbank Zrt. ügyfelei számára

 

A Takarékbank Zrt-nél, valamint az MTB Magyar Takarékszövetkezeti Bank Zrt. képviseletében eljáró bankkártya közvetítőknél (Commerzbank Zrt., Sopron Bank Zrt., Oberbank AG Mo-i Fióktelepe, Polgári Bank Zrt. és Duna Takarék Bank Zrt.) vezetett bankszámlákhoz kapcsolódó bankkártyákat az MTB Magyar Takarékszövetkezeti Bank Zrt. bocsátja ki, továbbá a Takarékbank Zrt logóval ellátott ATM-eket az MTB Magyar Takarékszövetkezeti Bank Zrt. üzemelteti.

 

Tájékoztatás a bankkártya közvetítők ügyfelei számára

 

Mit kell tudni az SMS-ről?

 

Amennyiben számlavezetőjénél nem adott meg mobiltelefonszámot vagy a korábban megadott telefonszáma már nem aktuális, akkor az SMS kódot nem tudjuk eljuttatni Önnek és az online bankkártyás tranzakció SMS kód hiányában elutasításra kerülhet!

 

Az MTB Magyar Takarékszövetkezeti Bank Zrt. képviseletében eljáró fentiekben részletezett bankkártya közvetítők ügyfelei a számlavezetőjük honlapján kaphatnak bővebb tájékoztatást a mobiltelefonszámuk frissítésének vagy megadásának folyamatáról.

 

Mit kell tudni az iPIN jelszóról?

 

Amennyiben Ön az MTB Magyar Takarékszövetkezeti Bank Zrt. képviseletében eljáró fentiekben leírt bankkártya közvetítők ügyfele, akkor

 

  • a 2020. december 31-ig igényelt bankkártyái esetében a kezdeti iPIN jelszava megegyezik a bankkártyájához tartozó bankszámlaszáma 13-16. karakterével, azaz a második 8-as blokk utolsó 4 számjegyével3Pl: Számlaszám: 12345678–98765432–00112233, iPIN: 5432.             

 

Ezt a kezdeti iPIN jelszót legkésőbb 2021. június 30-ig meg kell változtatnia bankkártyája segítségével bármely MTB Zrt. által üzemeltetett ATM-en keresztül, melyet akár már most is meg tud tenni.

 

  • a 2021. január 1-et követően igényelt bankkártyái esetében az iPIN jelszót Önnek szükséges megadnia bankkártyája segítségével bármely MTB Zrt. által üzemeltetett ATM-en keresztül, melyek listáját megtalálja itt. Enélkül nem fog tudni erős ügyfélhitelesítést igénylő internetes bankkártyás vásárlásokat jóváhagyni.

 

A kezdeti iPIN jelszó módosításának határidejét az MTB Zrt. módosította 2021. március 31-ről 2021. június 30-ra, hogy még több ügyfélnek legyen lehetősége végrehajtani az iPIN módosítást.

 

Hol és hogyan lehet a kódot és a jelszót megadni az internetes vásárlás során?

 

Az internetes bankkártyás vásárlási folyamat az alábbi:

 

Az elfogadó internetes fizetési felülete a fizetés gomb megnyomását követően, a korábbiakban megszokott módon, a bankkártyán szereplő adatok megadása után, átirányítja Önt az MTB Magyar Takarékszövetkezeti Bank Zrt. hitelesítési felületre, itt adhatja meg az SMS üzenetben kapott kódot valamint az iPIN jelszavát az alábbiak szerint:

 

    1. lépés: SMS-ben kapott, 6 számjegyű kód beírása

 

Kérjük, ebben az ablakban adja meg az Önnek SMS-ben küldött, 6 számjegyű kódot.

 

Minta:

 

A mezőben látni fogja a beírt számokat.

 

FONTOS! Ha nem kap SMS-t, ellenőrizze, hogy a feltüntetett számok megegyeznek-e telefonszámának utolsó négy számjegyével. Amennyiben a képernyőn 9999 szerepel a telefonszám utolsó 4 számjegyeként, akkor nyilvántartásunkban nem szerepel a bankkártyához érvényes telefonszám. Ebben az esetben, kérjük, vegye fel a kapcsolatot bankunkkal a korábbiakban leírtak szerint.

 

 

    2. lépés: 4 számjegyből álló iPIN jelszó megadása

 

Kérjük, itt adja meg 4 számjegyű iPIN jelszavát, melyet pontokkal kitakarva fog látni.

 

 

Kezdeti iPIN: bankkártyájához tartozó bankszámlaszámának 13-16. karaktere, pl: 12345678–98765432–00112233 esetén az iPIN: 5432.

 

 

 

 

 

 

Ha a kódot és a jelszót helyesen adta meg a felületen, akkor az online tranzakció jóváhagyásra kerül. Az egyszer használatos SMS jelszót csak az adott tranzakcióhoz tudja felhasználni (szükség esetén az oldalon található ’Kód újraküldése’ gomb segítségével újra kérhető). Az iPIN jelszó ezzel ellentétben nem módosul tranzakciónként, minden vásárláskor ugyanazt kell megadnia az adott kártyához.

 

Ha a kódot vagy a jelszót hibásan gépelte be, az alábbiak szerint szükséges eljárnia.

 

Kérjük, először adja meg ismét a korábban SMS-ben kiküldött, 6 számjegyből álló kódot.

 

 

Amennyiben ez már nem áll rendelkezésére, új SMS kódot a ’Kód újraküldése’ gomb megnyomásával tud kérni.

 

Ezt követően kérjük, adja meg a 4 számjegyből álló iPIN jelszavát újra:

 

 

Felhívjuk figyelmét, hogy amennyiben ötször hibásan gépeli be a hitelesítő adatok valamelyikét, a kártyával 60 percig internetes tranzakciók hitelesítésére nem lesz lehetőség.

 

Ez a hitelesítési eljárás amellett, hogy törvényi kötelezettség, nagyban növeli az Ön által végzett online tranzakciók biztonságát és csökkenti a visszaélések esélyét.

 

Azon internetes bankkártyás vásárlásokat, ahol nincs erős ügyfél-hitelesítés, mert az EU-n belüli elfogadó nem hitelesített rendszert használ, a jogszabály által a kis összegű műveletek esetében alkalmazható kivétel szerint 

 

    • 9.000 Ft-ig egy összegben és
    • 30.000 Ft-ig egymást követően engedélyezzük maximum.

 

Ezen összegek elérése esetén az online vásárlási tranzakciók elutasításra kerülnek.

 

Az EU-n kívüli internetes bankkártyás vásárlásoknál vannak olyan szolgáltatók, akik kérnek erős ügyfél-hitelesítést, de előfordulhat az is, hogy Ön a korábban megszokott módon, tehát hitelesítés nélkül vásárolhat interneten bankkártyával.

 

Arról, hogy egy kereskedő megfelelő hitelesítési rendszert használ-e, a Mastercard és a VISA elnevezései (Visa Secure, Verified by Visa, Mastercard ID check, Mastercard Secure Code és az ezeket tartalmazó logók) nyújtanak előzetes információt. Amennyiben ezek az oldalon megtalálhatóak, a kereskedő várhatóan támogatja technikailag a hitelesítést.

 

Amennyiben a fentiekkel kapcsolatban kérdése merülne fel, érdeklődjön

 

  • a Takarékbank ügyfeleként a bank Telefonos Ügyfélszolgálatán a +36 1 311 3110-es telefonszámon.
  • a további bankkártya közvetítők ügyfeleként a számlavezető hitelintézetének holnapján vagy a +36 1 212 0202-es telefonszámon.

 

 

1 (EU) 2015/2366 európai parlamenti és tanácsi irányelvnek az erős ügyfél-hitelesítésre, valamint a közös és biztonságos nyílt kommunikációs standardokra vonatkozó szabályozástechnikai standardok tekintetében történő kiegészítéséről szóló 2017. november 27-i (EU) 2018/389 felhatalmazáson alapuló bizottsági rendelete.
 
2 Erős ügyfél-hitelesítést kell végezni valamennyi internetes vásárlási tranzakció esetén, olyan internetes elfogadóhelyek esetén, amelyek kártyaelfogadásban Európai Unión belüli pénzintézettel kötöttek szerződést. Emellett azonban más országok online kereskedői is megkövetelhetik. A recurring payment (ismétlődő internetes vásárlások, mely során az ügyfél megadja kártya adatait a szolgáltatónak) vonatkozásában csak az első tranzakció esetén. A hitelesítés kapcsán a Bank fenntartja a jogot, hogy a jogszabály adta kereteken belül további kivételeket alkalmazzon.
 
3 Mind a lakossági, mind a vállalati fő- és társkártyák esetében.

 


Kapcsolódó dokumentumok:

Változtassa meg internetes kártyás vásárlásaihoz használt iPIN jelszavát!

2021. január 1-től internetes kártyás vásárlásai többségénél meg kell adnia kártyaadatain felül egy SMS-ben kapott egyszerhasználatos hatszámjegyű kódot és egy állandó négyszámjegyű ún. iPIN jelszót.

 

Kérjük, változtassa meg mielőbb kezdeti iPIN jelszavát bankkártyája segítségével az MTB Zrt. által üzemeltetett ATM-ek bármelyikén, hogy 2021. június 30. napját követően is tudjon internetes vásárlásai során bankkártyával fizetni!

 

RÉSZLETEK